piatok 3. júna 2005

Utekam z reality

Nebojte, neficim na extaze $$;-)$$Po vycerpavajucich 3 tyzdnoch, nabitych skuskami, som konecne pisal tu poslednu. Teda posledny riadny termin... este ma caka minimalne jeden opravak.

Islo o skusku z Optimalizacie - kopec prikladov, ze si clovek mohol vybrat ktory bude riesit. Vrhol som sa na priradovaciu ulohu. Aj mi to najprv vychadzalo, potom zase nie, tak som presedlal na dopravny problem - Hitchcockovu ulohu (ci ako sa to vola). To mi taktiez nevychadzalo, tak som striedavo riesil oba priklady. Napokon som priradovak dotiahol do (aspon dufam) uspesneho konca, co by mohlo znamenat prvych 10 bodov.

Cas sa kratil, tak som siahol po velmi nudzovom rieseni - Nelder-Mead. No s panom bohom... spravil som prvy krok, co mi na mojej kalkulacke trvalo asi 15 minut a tak som sa na to vybodol. Vratil som sa k Hitchcockovi a nieco som tam porobil. Zrazu mi do oci udrel Kuhn+Tucker. Uplne easy metoda - body skoro zadarmo. Tak som sa na to vrhol s neutichajucim elanom a s myslienkou na cas a napokon som to aj doriadil. Vyslo to celkom dobre, takze snad dalsich 15 bodov na mojom konte.

Smejdil som po prikladoch, jeden som vyriesil metodou - pozriem a vidim, za co body asi nebudu, ale mozno... clovek nikdy nevie $$;-)$$. Potom som este presiel jedneho Kuhna s Tuckerom, takze by to malo byt uspesne za nami... Uvidime coskoro.

Nasledne, po skuske, som isiel checknut SWRS. Viacero ludi malo podobny napad, ja som mal tu vyhodu, ze som isiel hladat medzi prvymi. Najst tu tetusku co nas to ucila, je veru riadny problem... Ale nasli sme a ako som tak cakal v tom rade na paradajky (alebo tam ti ludia cakali na nieco ine? $$:-i$$)  tak som este raz v duchu kontroloval vysledky z Optimu. Ked som sa dostal dovnutra, k pani Ing. Flochovej, opat som sa pustil do hladania. Pisomky na 4 kopach a teraz si najdi tu svoju... s Viktorovou pomocou som ju nasiel, peknych 43 bodov zo 60. Spolu zo zapoctom moja prva dvojecka v tomto semestri (pravdepodobne aj posledna...). Takze totalny uspech $$8-D$$.

Nuz a teraz uz fakt utekam z reality na chatu s mojimi este stale milovanymi pribuznymi $$;-)$$. V nedelu vam o tom (snad $$:-i$$) napisem $$;-)$$.

1 komentár:

  1. A co tak ist SRMZ cez TIZM na VROP? Bolo by lahsie spravit SSAP ako SWRS, Nelder-Mead, alebo Kuhn+Tucke. Bleeeeh :)

    OdpovedaťOdstrániť