streda 14. septembra 2005

Interaktivna streda II. - solution

Tuto relaciu vam prinasa ZuzuAby som to nezdrzoval, kedze uz som to aj tak natiahol na 9 dni namiesto dvoch $$:-i$$. Ten tyzden navyse mi vynikajuco prospel hlavne ohladom kompresie videa. Ako som uz spominal, hladal som nieco vhodneho na grabovanie z TV tuneru a nasiel som. Ono to zacalo uz serialom The Friends, ktory je fakt dlhy, ma 10 serii a pri tzv DVD kvalite to vychadza na jedno DVD = jedna seria. Ale predsa nebudem platit dve kila za najsledovanejsi sitcom vsetkych cias, ja som rodeny skrblik a pouzijem vsetky dostupne prostriedky aby som to nejak natlacil na menej DVDcok. Povodneho zameru komprimovat aj zvuk (pretoze sami uznate, ze hluchy clovek ako ja nepotrebuje mat rec vo formate 128 az 192 kbit/s) som sa musel vzdat, kvoli strate synchronizacie. Zabalil som teda len video. Z povodnej velkosti ~175MB som to zrazil az na 70÷80MB (podla zvuku a dlzky). Celych The Friends som tym padom zmestil na 4 DVD (a este sa mi tam zmestilo aj 10 epizod serialu Joey $$:P$$). Ak sa pytate ci tym neutrpela kvalita, otazka je na mieste. Samozrejme ze 1/3 velkost nie je zadarmo. Na druhej strane som vsak clovek, ktory ma urcite priority a ta kvalita nie je na uplne prvom mieste $$;-)$$. V konecnom dosledku som na jeden Digitalny Video Disk natlacil cca 24 hodin videa v "rozumnej" kvalite $$:-))$$ pomocou klasickeho formatu MPEG4-V2. Podme ale dalej a to konkretne k XviD-u. Viacero ludi mi tvrdilo ze je lepsi ako klasicky DivX, alebo nebodaj MPEG4. Tak som spravil pokus - jednu epizodu MacGyvera som dal podla calculatoru zbalit pri zachovani audia na 200MB. Nejaky hacknuty DivX z toho spravil presne 200MB, pri pouziti MPEG4-V2 to bolo 203 a nejake drobne a (teraz sa podrzte) XviD to stlacil na 155MB. Sam som sa divil ze kde je pes zakopany a prisam vacku ze som ho nenasiel. Pozeral som tie videa furt dokola a vyzerali ako by si z oka vypadli. Takze som mal jasneho vitaza. Teraz ako to dat spapat TV karte. Nastavil som tam video codec na XviD a spustil nahravanie. Lenze ono to volajako neficalo, uz len preto ze cena za lepsiu kompresiu je v rychlosti. Proste to nestihal komprimovat real-time. A bol som opat na zaciatku. Nastastie som clovek sikovny a tak som ako codec (po skusani asi 4 dalsich) nastavil ffdshow. To vam je taky fasa program, ktory nastavuje ako prehravanie tak aj nahravanie, pozna asi milion codecov a formatov a je jednoducho uplne cool. Tam som si pekne nastavil MPEG4 - XviD, bitrate na volajakych 1300kbit/s a kvalita videa bola tym padom pripravena na dalsiu upravu. Teraz vsak nastal problem ze co so zvukom. MP3ojka je tam defaultne nastavena na 320kbit/s a neda sa zmenit. WMA je na 160kbit/s ale seka to (proste je to taky ß$¤!!~§@! codec ze to moj Athlon 64 3000+ akosi nestiha). Po umornom hladani a skusani naprosto neznamych codecov som objavil mojho sampiona - GSM 6.10. Pytate sa co je to za codec? Netusim... ale ma bitrate 72kbit/s a mne to staci. Uz sa tesim az budeme mat digitalnu videokameru. To sa budem hrajkat s videom ako male decko $$:-))$$. /Sponzor, firma Zuzu sa ospravedlnuje za tyzdnove meskanie relacie, za pochopenie dakuje $$:-i$$/ UPDATE 14.9.2005, 22:07 Takze pred par minutami sa mi podarilo stiahnut najnovsi softver na tu moju TV kartu a chlapci skutocne zamakali, pretoze uz sa tam da pri mp3ojke vybrat z asi 20 bitrate-ov, aj moj oblubeny 96kbit/44100Hz/Stereo. A je tam aj Teletext $$:P$$

4 komentáre:

  1. no.. hlavně, že tomu všemu, co jsi tu napsal rozumíš aspoň ty :-i :DD

    OdpovedaťOdstrániť
  2. fuha,fakt aspon ze tomu rozumies,ale pekny clanok...bezo mna by abi nebol...he he

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ha, ffmpeg. Koukám, že technologie z Linuxu začínají dobývat Windows... :)))))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. kokso, ja som xcel od teba friendov a napalil by som ich aj na 10 DVDciek. Ved stargate mam na 18 DVD :o). Ale tvoje komprimacie ma desia... naco komprimovat video. Ved je dobre ake je... A uz VOOOOOOOOOOOOOOOOOOOBEC by som na to nemal cas... kokso, jimi odkial mas tolko casu

    OdpovedaťOdstrániť