streda 25. januára 2006

Zápisky Archeológa IV.

Predposledná časť1.9.2005 Vybrali sme sa po stopách toho vykrádača. A že tých stôp porobil požehnane. Nevieme, ktorým smerom sa vydať, toľko je tu tých stôp. 2.9.2005 Po dlhom zvažovaní a po ešte dlhšom oddychovaní sme sa rozhodli – rozdelíme sa. Čchang pôjde na sever, ja na juh a Kim na západ. Z východu sme prišli, takže tam nemá zmysel hľadať. 3.9.2005 Po 30. hodinách sme sa stretli opäť pri hrobe. Západné, severné a južné stopy končili po pár kilometroch. Vydávame sa spoločne na východ, od začiatku mi bolo jasné, že stopy povedú práve tam. 4.9.2005 Po nejakom čase nás už prestalo baviť všade chodiť po vlastných. Objednal som taxík. Prišiel o dve hodinky a povedal, že najprv vezme batožinu a slečnu. To akože Kim. My s Čchangom sme zatiaľ hrali šach. Dvadsať hier – dvadsať minút. Čo sa týka šachu som slabý. Ale keby sme si dali volejbal... cha, to by čumel. 5.9.2005 Začínam mať taký divný pocit, že tá cesta im trvá voľajako dlho. Kim má vypnutý mobil, taxislužba nepozná žiadneho taxikára s menom Kxaph-ithain... divné veci sa dejú. 6.9.2005 Čchang zrýchlil naše šachové partie z minúty na 40 sekúnd. Z toho môj ťah trvá 35. Mimochodom ohlásil sa mi ten šmejd. No ten taxikár – Kxaph-ithain. Požaduje 40 000 dolárov za Kim. A 25 000 za batožinu. Keďže spolu s Čchangom máme len 42 000, museli sme sa rozhodnúť pre jednu vec. 7.9.2005 Spoločne sme dospeli k rozhodnutiu. Teda minca rozhodla. Vezmeme Kim. Bolo to ťažké rozhodnutie, ale museli sme ho urobiť a už sa nedá vziať späť. Už sme totiž zaplatili. Ešte, že tu majú bankový terminál. 8.9.2005 Prišiel únosca. Aj s Kim. Aj s batožinou. Vraj sa dozvedel nejakú divnú vec a preto nám vráti aj Kim aj kufre. Správal sa fakt čudne, blekotal niečo o tetovaní a mužovi zo severu. Nechápali sme ani slovo. 10.9.2005 Celý deň som sa pokúšal z Kim vymámiť témy jej rozhovorov s únoscom. Čo ho mohlo tak rozrušiť? Po obede som sa to konečne dozvedel. Musím sa s ním okamžite stretnúť. Aj Čchang sa s ním chce čo najskôr stretnúť.

4 komentáre: