piatok 27. januára 2006

SuperSize Me

Je nieco cennejsie ako zdravie? $$;-)$$Ak dovolite, hned v uvode by som si rad odpovedal - ano, je nieco cennejsie ako zdravie. Pytate sa co to je? No predsa dobre zdravie... Film Samotnemu filmu sa nechcem moc venovat, lebo vam toho chcem povedat strasne moc. V SuperSize Me ide o to, ze reziser a hlavna postava zaroven sa 30 dni stravoval iba v McDonald's. Trikrat denne. A v pripade ze mu verbalne ponukli tzv. SuperSize (v nasich realiach je to XXL) musel si vziat SuperSize. Medzitym ako zral, sa napriklad pytali deti, ze kto je clovek na obrazku. Bolo tam klasicke vyobrazenie Jezisa a jeden typek povedal ze to je George W. Bush $$:-))$$. Ale McDonald's klauna spoznal kazdy $$;-)$$. A este tam odchytili nejake zenske na ulici a chceli od nich americku prisahu (ktora je pekne na draka, s tym jednym Bohom a tak... ale to sem nepatri). Nuz a ony si nevedeli spomenut. Kazdopadne reklamny slogan Big Macu vedeli spredu aj zozadu $$:-))$$. Na zaciatku to bol totalne zdravy clovek, vaziaci nejakych 84 kg, s nizkym cholesterolom a tak vobec. Po mesiaci na hranolkoch a hamburgeroch pribral 11 kil. To by bolo v pohode, lenze znicil si pecen, ladviny a srdce. Jeho cholesterol sa zdvihol o 25%. Nastastie to nebolo poskodenie trvale, nejak sa z toho vyhrabal, ale aspon vidite ake to je svinstvo $$;-)$$. Len tak na okraj - skonzumoval 15 kil cukru a 5 kil tuku. Celkovo zjedol 8 rocnu doporucovanu davku za 30 dni. Tucni ludia Tym sa dostavame k jadru problemu. Americania su vseobecne povazovani (a pravom) za najobeznejsi narod sveta. Niet sa co divit. Ide skor o to, ze v tom nie su tak uplne sami $$;-)$$. Aj v nasich koncinach sa najdu tucnucky ludia a co je najhorsie nic sa s tym nerobi. Na rozne Fit'n'slim sa v USA rocne minie 30 miliard dolarov. Na osvetu zdravej vyzivy su to 2 miliony. Chudy ludia Viem o com hovorim, ked poviem ze byt chudy nie je vyhra. Sam mam "normalne" BMI len vdaka tomu ze za posledne roky sa znizila minimalna hranica $$:-))$$. Ak niekto povazuje modelky, baletky, missky (a.k.a 40 kg a menej) za krasne, tak potom neviem kam to smerujeme. Vsetkeho s mierou Najprv by som sa predsalen este vratil k filmu. Chlapik sa tam hada so svojou priatelkou - vegankou o sunke. Ona sa ho pyta, ze preco tlaci sunku a on ze preto lebo je vynikajuca a ona na to: "Som si ista ze aj heroin je super". Tak to mi pripada byt pekne uhodene. Nas na zakladke na prirodopise ucili, ze clovek je vsezravec, mame na to usposobenu traviacu sustavu s nasim 6 metrovym tenkym crevom. Masozravce maju tenke crevo dlhe do 2m, bylinozravce desiatky metrov. Takze... ak si vobec mozem dovolit davat nejake rady, tak vam radim jedzte ale zaroven sa aj hybte. Komputerizacia smeruje k tomu ze o par rokov budeme vsetci sediet len pri kompjutroch (mna samotneho zarazilo, ked som si vcera uvedomil ze som pri pocitaci 14 hodin denne... pricom 9 hodin spim $$:-))$$). Je to fakt divne, ze ked som bol "aktivny" (prevazne bicykel) tak som mal o 2 kila viac. Len lutujem ze mi neukazali vysledky z krvneho testu... to by ma fakt zaujimalo, ci som zdravy aj inside. No vidite, koniec. A to som ani z daleka nepovedal vsetko co som chcel. Len akosi neviem ze ako to povedat. A to si o sebe myslim ze mam nadpriemernu slovnu zasobu $$:-))$$.

6 komentárov:

  1. musim ta pochvalit :)) - velmi pekny clanocek..

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Poho clanok.....ale ine som xel, kedysi si daval na BLOG GARFIELDA....uz nedavas?

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Yfq@: Dakujem velmi pekne, ale viac by ma potesilo keby sa tym ludia riadili :-))

    Janco: Po dlhom zvazovani som sa teda rozhodol ze by som vam mohol ustedrit zopar Garfieldov...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tukynovia...Cize amici. Hmm.... to uz vravi samo o sebe. Jednoducho nechapem ich stravovanie. Cely den jedavaju (a minaju peniaze) nezdrave jedla a potom sa cuduju, odkial maju take pupky. A vtedy rychlo hor sa na diety typu fit & slim, pricom pocas "diety" staaaaale jedavaju hamburgery. A pritom staci tak malo. PRESTAT ZRAT AKO BESNY!

    K ostatnemu sa radsej nebudem vyjakrovat, lebo by to bol moj blog :P
    Inac dobry clanok.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dupi: Myslim ze to neni take easy, ze prestat zrat ako besny :-)) Pozri sa na Kirsa ;-) Tiez mu raste brucho, aj ked cvici a tlaci do ksichtu zeleninu. Iste ze nepohrdne piveckom, co mu urcite neprospieva...

    OdpovedaťOdstrániť
  6. super clanocek....
    dupi: nie je to len tak prestat zrat ako besny...zalezi aj od kazdeho cloveka, niekto moze zjest za den aj 10 jedal a nepriberie, a niekto si da jeden keksik a uz je to na nom vidno...

    OdpovedaťOdstrániť