piatok 26. mája 2006

Merual mladší V.

Ako sme prišli do EgyptaPo 189 osadách, 4 zdochnutých ťavách a jednej fatamorgáne a po 42 vyčerpávajúcich dňoch som sa zobudil z tejto nočnej mory. Neviete si predstaviť, aký som bol šťastný, že už nie som v tej hnusnej Afrike plnej černochov a komárov. O muchách a otrokárstve ani nehovoriac. Opäť rodné, vlhké, primerane teplé Anglicko. Moja radosť netrvala dlho. Zistil som, že súčasťou sna bola len oná úmorná 42 vyčerpávajúcich dní trvajúca cesta, ktorá ma navyše ešte len čakala. Takže po 184 osadách, 6 zdochnutých ťavách a dvoch fatamorgánach a po 42 vyčerpávajúcich dňoch sme našli môjho otca. Na to, že ma nikdy nevidel bol na vetu "Ahoj ocko!" skutočne háklivý. Mali ste vidieť to predstavovanie: "Santer mladší, tvoj syn." "Merual mladší, tvoj synovec." "Takže ty si Santer, ale si Merualov syn? A Merual je syn Santera? A čí syn je Merual?" Rozprávanie o sebe v 3. osobe viedlo k neskutočným uzavretým rozhovorovým slučkám. Keď sme sa z toho vymotali k čomu stačila jedna dobre mierená rana lopatou do hlavy môjho otca, mohli sme sa z chuti porozprávať. Žil som s mojím otcom ešte niekoľko dlhých (pri mojom otcovi sa čas hrozne vlečie) rokov až kým sa so mnou neprestal baviť. Nechápem prečo. Proste mi prestal v jednu chvíľu odpovedať a začali okolo neho lietať muchy, pričom on si spokojne hnil. Medzičasom som si našiel peknú ženušku s nevysloviteľným, tobôž nie napísateľným menom a mali sme krásnu dcérku. Merual mladší sa taktiež oženil a taktiež mal dcéru. S tým rozdielom, že tá jeho bola fest škaredá. Po čase nás stredná Afrika prestala baviť. Všade púšť, nájazdy kmeňov a také veci. Ženuška vybrala destináciu, ktorú som jej v okamihu zrušil. Že Seychely. No kto by tam šiel? Tak sme sa vybrali do Egypta. Cesta to bola dlhá a opäť veľmi náročná. Ale stálo to za to. Len mi je trochu ľúto Meruala mladšieho. Celý život obetoval môjmu snu, ktorý, povedzme si na rovinu, stál za... a možno ešte za menej. Ale bol to vskutku výborný človek a verím, že si v histórii nájde svoje pevné miesto. Pretože taký bol Merual. Merual mladší. Tu sa končí Merual mladší a na dlho aj rubrika Poviedky. Možno naveky... veď ja vlastne písať ani neviem...

4 komentáre:

  1. nahodou to bylo fajn ;) a ten konec je supr :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Výborně. Překvapivý závěr. Líbilo se mi to.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Překvapivej a možná trochu zbytečně rychlej........

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dakujem, dakujem, dakujem

    Imho treba v najlepsom prestat :-))

    OdpovedaťOdstrániť