streda 29. marca 2006

Choroba

Zistil som, ze moje choroby maju vzdy rovnake, rovnako dlhe a rovnako sa chovajuce stadia. (Az na drobne rozdiely)Prve stadium: Zacina ma pobolievat hrdlo, som niekolkonasobne lenivejsi ako obvykle, nevyhyba sa mi lahka bolest hlavy. Stadium trva necely den a vyskytuje sa tesne pred vypuknutim choroby. Ak som v dobrom stave, pripadne je dobre pocasie a tlacim sa vitaminmi a zeleninou, tak moze trvat dlhsie, pripadne uplne nahradit celu chorobu a jednoducho zmiznut. To sa stava dost casto, pretoze ja som proste borec $$:-i$$. Druhe stadium: Casto pokladane za najhorsie co sa tyka stavu, avsak vyvazuje to kratke trvanie. Bolest hlavy prestupuje az do oblasti o ktorych som predtym netusil, v mojom mozgu sa prebudza centrum lenivosti a zmysel zivota sa zacina totalne stracat. Zacinam sa tesit na tabletku (fetak $$:-i$$), ktoru si doprajem tak trikrat rocne. Teplota vyrazne prekracuje normal, obvykle az na smrtelnych 37,1, v zlych pripadoch aj viac (osobny odmerany rekord mam myslim 38,6). Toto stadium, ako som spominal vyssie, trva pomerne kratko, za co mozem vdacit aj onej tabletke. Obvykle je to 8 hodin s prestavkami. Prestavky su fajn $$;-)$$. Tretie stadium: Bolest hlavy sa objavuje zriedkavo a ak tak velmi lahka. Teplota sa pohybuje na smrtelnej hranici, avsak zriedka prekracuje 37,2. Zacina sa objavovat kasel a sople. Nemusim vam dufam hovorit ako nerad smrkam $$:-))$$. V poslednej dobe som vsak zistil ze smrkanie je lepsie ako kaslanie. Bohuzial si to zacali uvedomovat aj moje choroby a tak aj ked sa vysmrkam kaslem furt... v jednom kuse. Nezriedka prejde kasel do napnutia az sa obavam o obsah svojho uz tak dost prazdneho zaludka. Ak totiz za zdraveho stavu jem malo, pocas choroby jem brutalne malo. Dlzka trvania tretieho stadia sa da odhadnut velmi tazko, pretoze je velmi variabilna. Povedal by som vsak ze ide o jeden az dva dni. Stvrte stadium: Bolest hlavy totalne ustupila, kedze smrkam mam uvolnene dutiny, ale moje mandle su obalene hlienom ako ovca vlnou. Kaslem. Kaslem viac. Kaslem este viac. Zistil som, ze pomaha kloktanie vody, to sa na nu nabali ten sajrajt co mam na mandliach, takze je to totalne cool. Kaslem napriek Bromhexinu a napriek prieduskovemu caju a napriek vsetkym okolnostiam. Toho, kto vymyslel kaslaci reflex by som s chutou chytil do zveraku a donutil ho kaslat. Druhykrat by si to rozmyslel. Moje brusne svaly sa kaslom vyrazne posiluju, takze sa mi na bruchu zacinaju rysovat tehlicky. Co je najviac na draka, centrum lenivosti maka na 150% a mne sa nechce uz pomaly ani dychat. Stvrte stadium trva najdlhsie a tym padom je aj najhorsie. Casto presahuje aj tyzden. Stadium cislo 4 a 1/2 Nastava iba obcas a je charakteristicke zvysenym prietokom v nose. Hodinova spotreba kapesnikov mojou osobou je porovnatelna so spotrebou vacsej rodiny. Oci su natolko podliate krvou, ze sa mi na ulici vyhybaju ludia, ktory nezriedka vytahuju kriz alebo cesnak, mysliac si, ze som upir. Kasel sa objavuje natolko nahodne, ze sa mozem povazovat za dokonaly generator nahody. Niekedy vydrzim desiatky minut nezakaslat a inokedy mi ide pluca roztrhat. S tymto stadiom mam zatial iba male skusenosti, takze neviem odhadnut ako dlho moze v priemere trvat. Piate stadium - Zdravy stav: Docasny (nastastie v mojom pripade viac trvaly ako docasny) stav medzi dvoma chorobami. Trva vacsinou rok a pol, moze aj viac (no mne by nevadilo ani keby to trvalo whole life $$:-i$$). Bolest hlavy sa nevyskytuje, nos mam prazdny ako Albansko statny rozpocet, liter krvi, ktory sa nahromadil v ociach sa presuva do inych oblasti tela. Tehlicky z brucha miznu ako slovenska stredna vrstva a moje mandle nadobudaju povodnu velkost. Juhuuu $$:-))$$. Neberte to moc vazne, pretoze pocas tejto choroby som v pohode chodil do skoly a poznam ludi co su cely rok na tom horsie ako ja pocas mojich najvaznejsich ochoreni. Pozdravujem Betty a ZuSku $$;-)$$.

10 komentárov:

  1. máš šťastie, že si pridal ten posledný odstavec, lebo už som sa chystala napísať niečo ... však asi vieš v akom duchu:-)
    Ale aj tak si neodpustím - si padavka!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. MIMO TEMY:
    Dnes som vstal na PVS a dufal,ze na prednaske bude sranda a ty tam neprides?To kde sme?Skoro som tam od nudy sklaboval.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. segra: A ty si dilino :P

    Viktor: Eeh... to ti Jurisica nestacil? Ale aspon vidis ake to asi byva na Pkome ked som tam sam :P

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Taketo stavy poznam doverne, mame to v rodine. Rozdiel je v tom, ze odkedy nemam mandle, hrdlo ma neboli, hned prechadzam do kasla. Najlepsie je spanie posediacky s troma vankusmi pod hlavou.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Lucy: Ty si moj clovek, aj ja tak spavam... ja mam sice ten vankus iba jeden ale na stojaka oprety o roh izby :-))

    segra: az po tebe :P

    OdpovedaťOdstrániť
  6. jeee!! zase z toho máme rodinný chat:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. 1. Teplota 38,9 ? LOOOL :P , ja som si nameral 40,3 , ale to sa mi uz fakt vsetko tocilo. Nikomu to neprajem...
    2. Kto je Lucy?

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Lucy je starsia segra :-) Ja kebyze mam 40,3 tak by mi seriozne hrabalo :-i :DD

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Treba sa vediet ovladat :) . A ten komentar bez mena je moj :P

    OdpovedaťOdstrániť