nedeľa 12. februára 2006

Da Vinciho Kód

Pravda alebo lož?Nechcem sa tu siahodlho venovat recenzii tejto knizky, pretoze moc recenzovat nie je co. Je to klasicka (aj ked znacne premakana) detektivka s roznymi kodmi a siframi. To o co mi ide, je (ako predpokladaju ti, co ma skutocne dobre poznaju) cirkev. Konkretne Katolicka cirkev. Aj ked by som rad obsiahol cele krestanstvo, lebo bez ohladu na casove pasmo sa Pravoslavni a aj americki Presbyteriani riadia Novym Zakonom. V knihe Dana Browna - Da Vinciho Kód sa vyskytuje niekolko obvineni cirkvi (ktora bola v case Konstantina I. este celistva a teda vina pada na vsetky odnoze) zo zatajovania pravdy a klamania. Je az paradoxom, ze Neoklameš je jedným z desiatich prikazani. Pre mna, ako tvrdeho odporcu nabozenstva, cirkvi a v neposlednom rade aj viery samotnej, bolo az prilis jednoduche uverit "faktom" v knizke. Som si vedomy toho, ze Dan Brown to napisal prevazne ako fikciu, ale ja osobne by som sa nesmierne potesil, keby to bola skutocne pravda. Co nikto nemoze popriet, je to, ze v mene viery sa vrazdilo a klamalo cele tisicrocia. Davno pred Kristom a bude sa aj davno po nom. Stale mi teda nie je jasne, preco sa ludia utiekaju k niecomu tak absurdne abstraktnemu ako je viera. Veria v nieco nie aj bez dokazov, ale prave napriek dokazom. Jedina vec v co som ochotny verit je osud. Aj to len velmi ciastocne... neverim totiz na nahodu a stastie (aj ked tieto dve veliciny casto pouzivam v hovorovej reci). A co dodat na zaver? Da Vinciho kód si rozhodne precitajte ci uz ste Katolíci, Protestanti alebo Baptisti, ci nebodaj Moslimi, Židia alebo Hinduisti. Bude sa vam pacit $$;-)$$.

3 komentáre:

  1. Jimi, Jimi, v tom to práve je, ten kto verí nehľadá nejaké vedecké dôkazy. Proste TOMU verí. Je zbytočné sa nad tým zamýšľať, pretože neveriaci to nikdy nemôže pochopiť.
    Inak tá kniha je super, keď som ju čítala, tiež sa mi zdalo úžasné, že by to mohla byť pravda, ale po zistení faktov sa mi to zdá málo pravdepodobné. Škoda :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. podla mna vo viere samotnej nie je nic zle...vsak ludia nemusia verit v papeza, ktory moze klamat, ale mozu verit,ze je nieco hore co ich chrani a podobne...Ja nie som veriaca a na viere mi absolutne nic nevadi...

    OdpovedaťOdstrániť