štvrtok 1. decembra 2005

Harry Potter a...

ohnivá čaša / ohnivý pohár / goblet of fireNebudem vas nudit nejakou recenziou, pretoze tych si na nete najdete stovky. Ponukam vam moj jedinecny pohlad na toto veldielo. Nieco malo na uvod Do kina ma povodne zavolal na piatkovej oslave Kirso, pricom napokon neprisiel ani on, ani Zuzu. Cim ma obaja velmi sklamali $$;-)$$. Nastatie prisla Katka s priatelom Jurajom a JT. Nasa stvorica sa po navsteve volajakeho baru a McDonald's dostavila do kinosaly cislo 4 a predstavenie mohlo zacat. Horror ci rozpravka? Popisali sa tony papiera o tom aky strasidelny je ten diel HP sagy. Este viac ton sa popisalo o tom ze to uz davno nie je ta rozpravka ako bola jednotka ci dvojka pod taktovkou Jamesa Camerona. Je fakt ze uz Alfonzo Cuaron to vzal za trochu iny koniec, nic menej jeho tretia cast sa mi nepacila nejak extremne. Avsak stvorka spracovana Mikeom Nevellom fakt stala za to. Boli tam aj hororove prvky... resp minimalne raz som sa fakt ze zlakol a nie len ja ale aj JT a to uz je co povedat $$:-))$$. Taktiez tam boli prvky teenage filmov, problemy s laskou a tak... ved ste to citali a ak nie, tak si precitajte $$;-)$$ Kniha vs. Film Uznavam ze HP IV je fakt rozsiahla kniha, ktora by sa do tych 150 az 160 minut nezmestila, ale ako to bolo strasne osekane... no hruza. Ak by som necital knihu, dal by som filmu 11 bodov z 10. Takto ma u mna iba 9,5 $$:-))$$. Taktiez tam boli zmenene nejake detaily (napriklad ze zaverecny labyrint bol niekde mimo a v knihe sa pisalo ze bol na metlobalovom stadione... aspon pokial si dobre pamatam $$:-))$$). Musim taktiez priznat ze sefku francuzskej carodejnickej skoly Madam Maxime som si predstavoval inak... rovnako aj Alastora Moodyho. Celkove dojmy Neville nam trosku pochudol, zatial co Hermiona pribrala na tych spravnych miestach $$shifty$$. Zdal sa mi ten film akysi... neviem to popisat, ale aj ked trval fest dlho tak bol volajaky kratky. To je asi tym ze tam bola tak maximalne stvrtina knihy. Aj ked sa mi pocas filmu zivalo, nebolo to sposobene tym, ze by som sa nudil, ale tym, ze to zacinalo o polnoci $$:-))$$. Efekty boli vynikajuce, o tom sa viac povedat proste neda. Skoda ze ukazali iba jedneho draka... to ma dost sklamalo, aj z uvodnych majstrovstiev v metlobale ukazali len totalny zaciatok a viac nic. Taktiez z hodin tam bola tusim iba jedna hodina elixirov so Snapeom a jedna obrana proti ciernej magii s Moodym. Mimochodom aj ked teda Moody vyzeral totalne inak ako som si ho predstavoval (aj to oko odflakli $$;-)$$) bol stvarneny vynikajuco, proste skvely herecky vykon. Alebo vynikajuco napisana rola $$:-))$$. Zaverom Moj nazor sa zhoduje s nazorom vacsiny kritikov, ktori tvrdili ze tento film je najlepsi zo vsetkych styroch. Fakt podareny, aj ked ma svoje chybicky. Piatej casti mozem zelat iba este kyprejsie tvary Emmy Watson, viacej kileciek Nevillovi, lebo takto to nie je proste on... a menej infantilneho Daniela Radcliffa... totiz z celeho filmu som mal z neho najhorsi dojem... ale ked bol namichnuty tak bol genialny... inak stal za fajku mocky. Urcite si to pozrite $$;-)$$. After Movie Po filme ma JT odviezol autakom domov, co ma velmi potesilo uz len preto ze som dnes vstaval o siestej rano... kupodivu sa podarilo a v skole som ani nespal... aj ked nutkanie som mal $$;-)$$, $$:-))$$.

2 komentáre:

  1. nevim, jak je to možný, ale viděla jsem toho Pottera zatim asi jenom 10 minut a natrefila jsem zrovna na všechny scénky, který tady popisuješ :D někdy zkouknu celý :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. dufam,ze to niekto stiahne, nech si to mozem kuknut aj ja :-)))))

    OdpovedaťOdstrániť