pondelok 26. júna 2006

Teória podnadpisov

a nadpodpisov.Slovo $$green$$podnadpis$$/font$$ pozná a používa každý z nás. A pritom ide o jeden z najznámejších logických nezmyslov. Ak je niečo nad ako to môže byť zároveň aj pod? Tuto na bloguje.cz to vyriešili vcelku zaujímavo, že sa to volá $$violet$$perex$$/font$$. Lenže blogujem už takmer 2 roky a dodnes neviem ako toto podivné slovo vzniklo... On to hlavne nebude originál podnadpis, ale skôr akýsi obsah, či úvod. Taktiež sa oná vec môže nazývať podtitulok, čo je tiež svojím spôsobom podivné, pretože noviny majú $$green$$Titulku$$/font$$ ženského rodu a potom sa to celé pletie. Zároveň vyvstáva otázka, že ak existuje podnadpis, či existuje aj nadpodpis. A viete čo? Existuje. Iste ste už podpisovali nejaký (a nejeden) dokument, kde bolo vytlačené vaše meno (prípadne aj s titulom pred a za) a pod tento vytlačený text ste sa podpísali. Tak onen vytlačený text je $$violet$$nadpodpis$$/font$$, pretože je NAD podpisom. Elegantné. (Tým, ktorým to nedošlo: Nemám o čom písať $$:-))$$)

12 komentárov:

  1. potom vyvstává otázka, jestli podnadpisy a nadpodpisy vůbec používat.. :-i :DD

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak na to cumim ako blbec :P . Pocuj, skus teraz blognut nieco, nad cim sa budeme zamyslat viaceri :) . Napr. taky zmyslom zivota :) alebo take nieco. hehe

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ale ked sa podpisujes tak sa vacsinou podpisujes pod to vytlacene...Takze to vytlacene by bolo podpodpis a nie nadpodpis. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Zuzu: Ty mi ruinujes celu teoriu :D pocuvaj, to sa synovi nerobi! :D (inak ma to tiez napadlo :DD)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. perex nie je celkom podnadpis. je to skompletizovanie titulku (vacsinou su to take 3-4 vety, pisane do riadku). pouziva sa v publicistickom style, kde sa potom zvysny clanok pise do stlpcov. (len na vysvetlenie: to mi este utkvelo v hlave od maturity :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Existuje PRAVOPIS a preco ked piseme zlava. To by mal byt ZLAVOPIS a araby by mali mat PRAVOPIS

    Peace ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Že jaká diskusia sa dá vytvoriť o ničom!
    Zuzu: chcela si napísať, že väčšinou sa podpisujeme nad (nie pod) to vytlačené meno, pretože inak Tvoj kec vôbec nedáva zmysel.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. segra: Hlavne, ze my inteligenti sme to vsetci pochopili :-))

    Janco: to je asi od slova \"spravne\" :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Yfq@ >>> :D , tak to mas dobru pamat. Teraz si jimiho uplne znicila :) .
    Oki, dalsi clanok

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Dupi >>> ja mam pamat dobru.. ale len na blbosti :).. a vobec som nemala v umysle Jimiho nicit. len som mu potvrdila uvahy.. :))

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Yfq@ & Dupi: Ja som to nahodou pochopil ako Yfqinu odbornu pomoc :-)) (a vidim ze som to pochopil spravne :D )

    OdpovedaťOdstrániť