sobota 9. júna 2007

Spider-man 3

Green Goblin: Emo MenaceÚvodné titulky sú veľmi inovatívne. Okrem klasických pavučín, ktorých si človek všíma viac ako hereckého osadenia, sa pomedzi nitky prepletajú obrázky z prvých dvoch dielov. Skvelé zhrnutie deja v dvoch či troch minútach. Svojím spôsobom to však pôsobí proti scenáristom a režisérom jednotky a dvojky, pretože dohromady nejakých 280 minút by sa zmestilo do troch $$:-i$$. Tretí Spidey sa rozbieha veľmi pozvoľna, ale už prvá akčná scéna dáva tušiť, že nuda nebude. A veruže nie je, avšak rozdiely medzi vatou a akciou sú viac než priepastné. A ani akčné scény nie sú dokonalé - sú neprehľadné, rýchle a roztrasené. Priemerne vnímajúci človek má tendencie nakláňať hlavu, aby videl to, čo je už dávno mimo plátno. V konečnom dôsledku to moc nevadí, pretože v akcii ide viac o efekty ako o dej. A efekty sú... efektné. Klasické spidermanovské. Také aké máme radi. Vôbec si nemyslím, že by bol dej preplácaný, aj keď určite by sa dal zdatne predostrieť aj na dvojnásobnej stopáži. Lenže to by sa zase všetci sťažovali, že je to rozťahané. Čo ma však trochu zarazilo, uvedomil som si, že film je viac o Harrym Osbornovi ako o Petrovi Parkerovi. Preto ten perex: Green Goblin: Emo Menace - Emo hrozba $$:-))$$. Peter totiž počas asi štvrtiny filmu vyzerá ako nepochopený teenager, ktorého nikto nemá rád a počúva Tokio Hotel. Druhá vec, čo ma zarazila, bol výkon Tophera Gracea, môjho obľúbeného herca z That 70's show. Prvú polovicu filmu som vôbec nevedel, že je to on, až potom sa mi vybavil v hlave. Myslím, že je to fakt dobrý herec, ale thrillery jednoducho nie sú pre neho. Nech sa chlapec radšej drží komediálneho vesla, tam je jeho miesto. Koniec ma zničil už úplne, za prvé bolo v záverečnej akčnej scéne málo krvi a za druhé si mohli posledných 7 minút kľudne odpustiť. Cukor, cukor, cukor. S otvorenými ústami som pozeral, že "Čoooo?". Videl som desiatky romantických komédií, ale čo predviedol Raimi tuto je proste extrém. Spidey trojka je imho veľmi dobrý ale zároveň veľmi nevyrovnaný film a určite si ho rád pozriem znovu $$:-)$$.

1 komentár:

  1. Tretia cast spíďa bola trosku mimo. Cakal som od toho trosku viac :) . Ale ako hovoris, cukor cukor a cukor :)

    OdpovedaťOdstrániť