pondelok 8. septembra 2008

Dark Knight

alias Temný RytierIste ste o ňom počuli. Nový Batman prekonal všetky možné rekordy ziskovosti a otvorene sa hovorí o Oscarovi pre zosnulého Heatha Ledgera. Mne sa pošťastilo tento filmík konečne vidieť. V kine. Prvých dvoch Batmanov s Michaelom Keatonom som zbožňoval, patrili k môjmu detstvu, ale keď som nedávno videl dvojku, tak som len čumel. "No jo, Burton," povedal som si len. Burtona nemám rád, úspech Mŕtvej Nevesty som nepochopil a všetky jeho filmy sú vlastne na jedno kopyto. Ale to nie je zle, každý má svoj vlastný štýl a toho sa snaží držať. Nolanov "reset" v podobe Batman Begins som nevidel, ale rád si ho pozriem. Pretože Dark Knight je dobrý film. Nie výnimočný, nie excelentný... proste dobrý. Ak niekto o Spideym 3 vravel, že je preplácaný, tak by to isté musel povedať aj o Temnom Rytierovi. A nielen, že je preplácaný, je aj neúmerne natiahnutý, na cca dve hodiny a 40 minút. Iste, človek sa pri tom filme nenudí, práve preto, lebo je preplácaný. Ničmenej, uznávam, že Nolanovi sa podarilo vytvoriť zvláštne dielo. Heath Ledger a jeho Joker... Poviem vám... Heath Ledger Jokera nehral, on Joker bol. Jednoznačne najlepší filmový výkon aký si pamätám. Je úžasne otravný a predsa nie odpudivý. Posúva film o dva stupne vyššie, bohužiaľ Batman (nie Bruce Wayne, ani Christian Bale) ho zase strháva o dva stupne nižšie. Zámerné prehrávanie, zmenený hlas (pochopiteľne, aby nikto neodhalil jeho pravú identitu), brutalita... Ja viem, nedalo sa to urobiť lepšie, je to všetko "uveriteľné" a tak to má byť. Batman nikdy nebol hrdina v pravom zmysle slova, vždy bol tak trochu na hranici a tak je to správne. Dej bol značne naivný, efekty boli robené skôr štýlom 90. rokov ako štýlom začiatku tisícročia, čo filmu vôbec neuberá, ale... Spider-man to nie je. A Spider-mana mám rád $$:-))$$. Priznávam, že som povrchný človek, ktorý má rád vyfintičkované efekty. Zopár takých vecí sa napokon našlo aj v Temnom Rytierovi, ale bolo ich pomerne málo. Na môj vkus. Tento film vo mne zanechal istú stopu a veľmi rád si ho pozriem znovu, ale nepokladám ho za najlepší film posledných desaťročí.

1 komentár:

  1. bla bla blaaaa :-i Burton toci (krome dabelskeho holice, to byla shitka) super filmy a zrovna mrtva nevesta je moje oblibena. A tenhle Batman se mi libil. Sice v mym kinoripu nebylo v temnejch scenach moc videt, ale stejne myslim, ze to (krome toho jeho divnyho zmenenyho hlasu kdyz byl Batman) bylo super. Trochu mi to pripominalo BSGcko. Tim jak v Batmanovi a dalsich momentalnich filmech vlastne ani nikdo neumre, jen se o to snazi, zatimco tady byla proste tvrda realita. Prave jako v BSG.

    OdpovedaťOdstrániť