utorok 22. apríla 2008

Endorfínové bomby

Ďalšia z mojich teóriíKeď som chytil písaciu slinu, tak sa predsa nebudem šanovať a budem písať, kým to pôjde. Dnes sa možno pobavíte pri mojej geniálnej teórii Endorfínových bômb. Tí z vás, ktorí sú vzdelaní, mi prepáčia, že trepem somariny. Ide o nepodložené žvásty. Čo je to endorfín? Endorfín je narkotikum vylučované nejakou časťou mozgu pri príjemnej činnosti. Pri smiechu, pri športe, pri sexe. Fetišistom sa endorfíny vylučujú, aj keď smrkajú. Čo robia narkotiká? Utlmujú bolesť (ja osobne som endorfínový preborník, dokážem si tok endorfínov nasmerovať na boľavé miesto, využívam to obzvlášť pri zuboch), dávajú nám pocit šťastia a ... sú návykové. Nie moc, rozhodne nie tak ako herák, alebo koks, či tráva, ale predsa. Čo je to endorfínová bomba? To je náhle vyplavenie množstva endorfínov do tela, ako keď ma dnes pekná spolužiačka oslovila menom a vypýtala si môj mail, aby mi mohla poslať nejaký matroš, čo jej dal prednášajúci, alebo ako keď vyhráte SG bojovku na SCone, alebo ako keď sa vám podarí prejsť za deň 200 kilometrov na bycikli, alebo keď prejdete pešo pol Prahy... Proste sú to nečakané úspechy. Osobne (napriek ich prínosu) nemám endorfínové bomby rád, pretože sa rýchlo dostavuje absťák a je silnejší ako pri klasických endorfíny produkujúcich činnostiach. Ako sa absťák prejavuje? Prejavuje sa jemne zhoršenou náladou, nechuťou baviť sa, pocitom unudenia, v horších prípadoch depresiou (to sa mňa našťastie netýka, pretože som chodiaca endorfínová továreň). Ako sa endorfínovým bombám vyvarovať? Treba mať vieru v svoje schopnosti a v seba samého. Keď je úspech očakávaný, vyplavených endorfínov nie je veľké množstvo a absťák nie je moc silný a prichádza postupne a pomaly. Ďalej je dobré si neustále udržovať hladinu endorfínov na vysokej úrovni vyššie spomenutými endorfíny produkujúcimi činnosťami. Dúfam, že vám tento článok vyplavil do tela primeranú dávku endorfínov $$;-)$$.

1 komentár: