utorok 20. marca 2012

Stavebné úpravy

vyžadujú stále príliš byrokracieTo som vám takto kúpil byt. Sú tomu tak štyri mesiace. Zrazu si stavebný úrad zmyslel, že už dlho neotravoval, tak mi poslali výzvu na prehliadku bytu (je to nazvané trochu inak, ale to je detail). Vráťme sa do histórie. Predchádzajúci majiteľ má stavebnú firmu. A ten majiteľ ešte pred ním zrejme chcel byt zrekonštruovať a zbaviť sa ho. Ako to medzi sebou páni poriešili mi nie je úplne jasné, dôležité je, že rekonštrukcia sa diala viac-menej ilegálne. T.j. bez stavebného povolenia. Statický posudok (imho dopracovaný následne) hovoril o tom, že vybúranie otvoru v nosnom paneli o veľkosti 2200x2400 mm je v poriadku, ak sa urobia také a také podpery. Niekto z domu sa začal sťažovať na stavebnom úrade, že tam asi niečo nebude úplne v poriadku. A samozrejme mal naprostú pravdu. Diera v nosnom paneli má rozmery o niečo málo väčšie a tými podperami si tiež nie som úplne istý - chápte - nevidel som ako to vyzerá vo vnútri, vidím len naomietkovanú fasádu. Posledné konanie z 30.6.2011 (pol roka predtým ako som sa k bytu dostal ja) hovorí o tom, že je potrebné urobiť nový statický posudok a zohnať podpisy 75% vlastníkov bytových jednotiek v objekte (čo sú tri vchody, z čoho dva vôbec nie sú danou úpravou dotknuté a 2/3 bytov v mojom vchode taktiež nie), nový statický posudok a ďalšie papiere, ktorých názvy mám problém prečítať, nie to pochopiť, aby bolo možné stavbu (= dieru) dodatočne povoliť. Chápem, že sa niekto môže báť, že dom spadne, obzvlášť ak má svoje roky (rok postavenia 1979) a robí sa diera do nosného panelu, nad ktorým sú ďalšie štyri podlažia, na druhú stranu - ja som k tomu prišiel jak slepé kura k zrnu a predpokladám, že dom obsahuje rovnaké štandardizované panely ako všetky paneláky v bývalom Československu zo sedemdesiatych rokov a tie, pokiaľ viem, udržia aj 12 poschodí úplne bez problémov. Takže dva a pol metrová diera namiesto 80cm otvoru na dvere v 10 metrov širokom paneli by zas tak moc vadiť nemusela. Uvidím ako to dopadne, možno sa to bude naťahovať až kým sa nezmení stavebný zákon a ďalšie príbuzné zákony (o vlastníctve bytov a podobne) a ja budem mať značne menší problém než dnes.

1 komentár:

  1. DEF VAR radas AS CHAR NO-UNDO23. marca 2012 o 15:06

    zacal bych shanet, kde se daji sehnat levne cihly :)

    OdpovedaťOdstrániť