utorok 6. decembra 2011

Ako som kupoval byt II.

Hypotéka ako spása každéhoDva dni po podpise rezervácie a zaplatení ďalších 42 tisíc, tentokrát bezhotovostným prevodom (áno, rezervačný poplatok (rovnajúci sa provízii realitnej kancelárie) z dvojmiliónového bytu je 72 000 kč) som sa bol "poradiť" s hypotekárnou "poradkyňou", že aká hypotéka je pre mňa najlepšia a kde ju vybavíme. Dopredu som sa na internete informoval na akej zhruba úrovni fičia úroky a všade na mňa skákalo "už od 2,5%". Realisticky som si povedal, že na 2,5% asi nemám, ale mám stabilný slušný príjem, nízke výdaje, vysoký podiel vlastných zdrojov (60%), som mladý, zdravý a inžinier, tak by to mohlo byť okolo 3,25%. Omyl. Pani poradkyňa je milá, informovaná, vzdelaná a veľmi dobre platená bankou, u ktorej si hypotéku vybavím. Urobila predbežný návrh 12 hypoték u 6 bánk (všetky na 900 000 na 15 a 20 rokov). Najlepšie nám vyšla UniCredit, tak sme si povedali, že to vybavíme u UniCreditu. Napokon mi stačilo 820 000. Avšak úrok trošičku sklamal - 3,79%. Ale šľak by to bol trafil ak by podmienkou "nízkeho" úroku nebola aktívne využívaná kreditka a aktívne využívaný osobný účet. To som však v tej dobe nevedel, takže pardon za spoiler. Oficiálna informácia bola, že podmienkou hypotéky (nie nízkeho úroku) je osobný účet a podmienkou hypotéky (nie nízkeho úroku) je zriadenie kreditnej karty (nie jej aktívne využívanie). Začali sme teda vybavovať "výhodnú" hypotéku u UniCredit bank ČR. Na to bol potrebný výpis zo slovenského registra dlžníkov. Na žiadosť som celkom logicky napísal korešpondenčnú adresu sem do ČR. Oni mi to celkom logicky poslali na adresu do Bratislavy. Ešte že mám inteligentných a ochotných rodičov, ktorí mi to obratom prvou triedou poslali tam, kde to potrebujem, t.j. do Pardubíc. Mimochodom overenie, že na Slovensku nemám žiadny dlh im trvalo príjemných 5 pracovných dní. Ďalej som potreboval overenie mzdy od zamestnávateľa a 12 výpisov z účtu (to bolo tiež vtipné, lebo najprv to boli 3, potom 6 a napokon 12). To boli zhruba 2 týždne v prdeli a potom sa už len čakalo na schválenie hypotéky bankou. To trvalo ďalšie dva týždne. Čiže mesačná rezervácia v prdeli, ale našťastie si z toho nikto ťažkú hlavu (okrem mňa) nerobil a mesiac a deň po podpise rezervácie sa podpísala zmluva o podpise zmluvy. T.j., že sa podá návrh na kataster o prepise na mňa (a zároveň o zástave nehnuteľnosti pre banku) a tak vôbec, že byt bude môj. Nasledoval ďalší krok - vyplatenie peňazí bankou, ale o tom až nabudúce.

3 komentáre:

  1. Chceme daleeej :) a chceme potom aj obrazky

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mohl bys do každého článku na konec vložit aspoň nějakej vtip, aby to nebylo tak \"suchý\" ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mně to náhodou přišlo zajímavý, ale to mám asi deformaci ze školy :D

    OdpovedaťOdstrániť