streda 13. augusta 2008

Volá sa Henrieta

má odhadom 40cm a 10 kiloKúpil som si počítač. Po nejakých troch alebo štyroch rokoch. Fakt neviem, koľko má ten starý. Je to krásavica: A jej útroby obsahujú štvorjadrový procesor a kopec ďalších super vymožeností. Zároveň som sa s ňou dostal k môjmu prvému legálnemu Windowsu (Vista Home Premium) a Officu (2007 Home and Student). Je to úžasný pocit. Pri prvom spustení som sa riadil jednoduchými pokynmi - zapojte klávesnicu a myš (bezdrôtové na USB), monitor a sieťový kábel. Zapojil som a neveril som, že to hneď všetko funguje. Že jaká haluz. Postupne som si nainštaloval moje obľúbené aplikácie (firefox, winamp, faststone image viewer, kmplayer, avast, total commander ultima prime, atď) a na plochu som si dal spoločnú fotku s Cíťou z FFka. Po asi dvoch hodinách inštalácie a aktualizácii som mohol povedať, že je to môj osobný počítač. V najbližších dňoch hodlám zistiť, čo všetko táto potvorka dokáže (zatiaľ som testoval iba dekódovanie HD videa a záťaž nestúpla nad 15% (starý sa už skoro potil na 55%)), takže príde na rad Lineage a Supreme Commander.

3 komentáre:

  1. No super, pekna bednicka.
    Inac ja frcim uz asi mesiac na komplet legalnych softoch. Ze reku ked uz robim vo firme, ktora predava soft, tak nech sa spravam trhovo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Presne, keď sa tým človek živí, tak má na to zrazu trochu iný pohľad :D Takže čo sa dá, to mám freeware a zvyšok (Win a Office) kúpený :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Len tak pre info u mna to je takto :

    Win Vista Bussiness - zadarmo ako student
    MS Visual Studio 2008 - zadarmo ako student
    OpenOffice.org - zadarmo
    Total Commander - smiesnych par korun za dozivotnu licenciu
    WinRAR - smiesnych par korun za dozivotnu licenciu
    Avast - zadarmo
    IrfanView - zadarmo

    Nic viac mi na beh pocitaca netreba. Takze som dal za kompletne legalne softy cca 1500SKK.

    OdpovedaťOdstrániť