sobota 30. augusta 2008

Vista a Office 2007

S křížkem po funuse, ale predsaO tom, aká je Vista "Wow", či zlá sa popísali desaťtisíce viac či menej zrozumiteľných slov. Pre mňa sú Windows Vista skutočne Wow. Nejde o žiadnu revolúciu, ale aj malé drobnôstky dokážu človeka potešiť. Napríklad toľko zatracované vyhladzovanie písma. Mne sa to páči. Sidebar a gadgety sú úžasné, v súčasnej dobe používam aktívne štyri - IP adresu, sledovač obsadenosti disku, uTorrent a vyťaženosť procesoru. Výkon posúdiť nedokážem, lebo mám neporovnateľne rýchlejšiu mašinu ako som mal s Win XP, takže sa mi to pochopiteľne zdá byť svižnejšie $$:-))$$. Dokonca aj ovládací panel, ktorý ma spočiatku miatol sa mi teraz zdá byť ergonomickejší. Chápem, že niekomu môže Vista nevyhovovať, ale u mňa je to naopak. Office 2007. Prvých 20 až 40 minút bolo ťažkých, ale časom som si spomenul, že základné nastavenia (veľkosť písma, farba, font) sa dajú vybrať aj z kontextového menu (pravé tlačítko) a už to išlo ako po masle. V súčasnej dobe stále rozmýšľam, čo by som mohol vo worde robiť, len aby som mal dôvod ho spustiť $$:-))$$. Je to fakt super a ribbon (ako sa volá nový ovládací prvok) bol dobrým nápadom. Iste, nájdu sa aj nepríjemnosti - nejde mi spustiť City Life, ale už som napísal na technickú podporu mail a niečo snáď vyhútajú. Alebo automatické opravy v Office. Toto je skutočne featura, ktorá ma rozčuľuje už od 97čiek a furt to nevedia dať na správnu mieru, budem sa musieť pohrabať v nastaveniach a vypnúť to, ako už v troch predošlých Officoch. Takže - nebuďte automaticky proti Viste a novým Officom, dizajnéri sa snažili vydať zo seba to najlepšie a myslím, že sa im to aj podarilo. Je to len o zvyku a keď si zvyknete, tak nebudete chcieť návrat k XPčkam, ako nám to vnucujú médiá $$;-)$$ (vraj 30% nových počítačov s Vistou prechádza na XP... tí ľudia sú blázni).

3 komentáre:

  1. všechny věci nad kterými se tu rozplýváš (clear type, možnost zobrazit údaje o PC na ploše, atd..) bylo/je už v XP, stačí vědět jak to nastavit, jediná výhoda Vist oproti XP jsou nová písma, díky ním jde korektně zobrazovat jména souborů a adrsářů, což díky tomu, že ve fontech používaných XP je tak 5% znaků, které najdeš v nových fontech z Visty, ale je jednodušší si fonty přidat do XP (jsou součástí PowerPoint viewru, takže je to i legální) než instalovat zbytečně nový OS (zejména pokud by za něj měl i platit)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ak to berieš takto, tak všetky tie veci sú aj v rôznych linuxových distribúciach, len to človek musí vedieť nastaviť ;-) Ale keď už kupujem kompjúter a je tam možnosť mať OEM Vistu, už nainštalovanú, tak nie je čo riešiť a hlavne ide o tú záverečné zátvorku v článku ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. a mne si dal trapné XP :-(

    OdpovedaťOdstrániť